sunnuntai 6. syyskuuta 2015

Miten tätä voi kuvailla?

Puhun asiasta,joka loukkaa monia nuoria ja ohjaa jopa itsemurhaan heidät. Syrjintä,yksinolo,häpeä. Mikä se tunne on, joka jahtaa monia ihmisiä. Tuntuu,että joka asia masentaa,jopa se kun et osallistu keskusteluihin. Kavereilla on inside juttuja meneillään ja tuntuu et haluisit vaan pois. Millä sanalla sitä voidaan kuvata?


Mut miksi tunnen niin?

Hei eikö kukaan huomaa? Oon yksin. Miks kukaan ei juttele mulle? Uskokaa tai älkää, oon kokenu tän saman tunne vyörymän. -Mikään asia ei ollut hauska,kaikki painoi hartioilla. Ihmiset nauroi toisilleen ja otti kuvia,mutta mua ei kutsuttu mukaan. Silloin itin ja mulla oli oikeuskin itkeä. Jokaisella on!


Syrjintää? Masennusta? Kiusaamista?

Ei se ei ollu syrjintää. Oisin päässy ite mukaan,jos oisin halunnu,mutta sitten aloinkin vain vetämään hirveää roolia ja esittämään, kun pääsin mukaan. Se ei ollut oikein,tiesin sen,joten aloin valehtelemaan. Valehtelin kaikesta. Ystävistäni, ja siitä,että mulla on kaikki hyvin. Se ei ollut masennusta,eikä kiusaamista. Se oli potku tyhjään.


Mut hei

Miks oon niin arvioiva ja vihainen itseäni kohtaan? Miks en voi vaan elää ja nauttia. Jokaisesta hengen vedosta. Iloita kun teen oikein,enkä välittäisi muista, olisin vain oma itseni. Kannustaisin muitakin olemaan,enkä välittäisi kavereistani, niistä joiden seurasa pitää alkaa esittämään. Oikeasti,vain oikeet ystävät pysyy sun rinnalla kun näytät kuinka hyvä tyyppi oikeesti oot! Ja saat lisää kavereita ilman mitään ylimääräistä esitystä.


Totta puhuen

Sillä päästään pitkälle. Ite kävin kaiken kirjoittaneeni läpi pari vuotta sitten ja hei nyt tiiä tän sanan! Se on itsetunto! Joka ikisellä on itsetunto, oli se sitten hyvä,huippukunnossa ollakseen ylimielinen tai alhaalla,niinkuin postauksessa kirjoitin. Lue uudelleen. Ajatuksella. Mieti itsetuntoasi. Mieti vielä kerran.


Sää pystyt siihen!

Luitko tän uudelleen. Älä sure,jos sulla on huono itsetunto,tsemppaa itseäsi. Mää pystyn tähän! Aseta tavoitteita. Mää pystyn tähän! Mutta hei,jos mää kömmin tästä yli,sääkin pystyt siihen. You can do it!



Nyt lopuksi pistän vielä haasteen kiertämään. Kirjoita itsesi näkökulmasta ja kerro,mitä omatunnolta vaaditaan ja mitä se on. Tää on tärkee aihe monille,joten toivon että kirjoitatte!<3 

3 kommenttia: