sunnuntai 22. toukokuuta 2016

Laittoman hieno poni

Mikin ja Sepin omistajat lähti viikoks lomalle, joten mun vastuulle jäi näiden aamu- ja iltatallit
 ( ainakin välillä ) 
Tietenkään ei siitä mitään haittaa ollut, enkä edes joka aamu joutunut heräämään aamutalliin, kiitos niiden henkilöiden, jotka hoitivat sen puolestani! :D


Sain myös liikuttaa Mikkiä, josta olen erittäin kiitollinen, Mikki on kehittynyt huimasti viime kerrasta, ja paranee päivä päivältä! Se on vaan niin laittoman hieno poni.


Mikin kanssa oon tehny tässä lähiaikoine paljon siirtymisiä ja väistöjä, jotta saisin sitä kuulolle ja keskittymään, hiukan sählä ja vauhdikas kun meinaa olla. Myös laukassa oon pyrkinyt pitämään laukkapätkät lyhyinä ja ytimekkäinä, jotta Mikkiä saisi herkistettyä ja rauhoitettua.


Nyt, kun oon saanut ratsastaa Mikkiä joka päivä, se tuntuu ihan omalta hevoselta. Siitä pitää huolehtia, tarkistaa jalat ettei sieltä oo menny mitään rikki, suunnitella päivän ratsastus, aikatauluttaa koulun ja säbän kanssa, ruokkia ja no, hoitaa sitä, kuten se oli oma.


Mikki on siis todella hieno hevonen, ja tiiän, että sitten kun mun aika ja raha riittää, niin sitten alkavat valmennukset, ja ehkäpä joskus kisa-areenatkin.
Mikin omistaja on tehny tästä hevosesta vaan niin uskomattoman hienon, vaikka työtä saa vieläkin siellä selässä tehdä, sillä Mikki ei todellakaan anna mitään ilmaiseksi...


Sepiä olen myös juoksuttanut, sillä pitäähän senkin heinämahan saada hiukan liikuntaa ;)  Sepi on siis Mikin omistajan toinen poni, shetlanninponiori, jopa hiukan villi sellainen :D  Taidan olla hieman liian pitkä sille, joten tyydyn vain maastakäsin juttuihin...


Tästä jos satutte huomaamaan, niin mun istunta on edelleen aika huonossa hapessa, varsinkin kun kukaan ei ole valvomassa ja käskemässä pitää katsetta pois niskasta tai istumaan selkäsuorassa. Jalat ovat alkaneet pysymään paikoillaan, ja peppu penkissä, jonka kanssa kamppailin vielä pari kuukautta sitten. Saako istuntaa koskaan täydelliseksi?


Kuvista saan kiittää pikkusiskoani, jonka kerrankin sain mukaan tallille, pääsi jopa Mikin selkäänkin loppuraveiksi ja -käynneiksi :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti