maanantai 11. toukokuuta 2015

Leuhka?

Pari päivää sitten,opettajani pyysi sanomaan viisi hyvää puolta itsestään. Kenenkään käsi ei noussut. Kukaan ei halunnut sanoa. Opettaja sanoikin,että me emme osaa nimetä hyviä puolia itsestämme,jotta se ei kuulostaisi leuhkalta. Tämän takia pistän haasteen pystyyn,jossa jokaisen pitää kertoa itsestään viisi hyvää puolta.
1.En lannistu helposti

Tämä on arvostettava piirre. "Joo,en osaa,tiiän nii mun ei tarvii ees yrittää."Tätä kuulee usein tai muita tämän tapaisia. Itse yritän aina loppuun asti,enkä anna muun häiritä tai en anna itselleni periksi. Päätän asioista mitkä haluan hoitaa,ja ne myös hoidan.

2.Kuunteleminen

Toinen,varsinkin ystävyydessä arvostettava piirre. Myös tunneilla tehtävät helpottuu,kun on ensiksi kuunnellut ohjeet selviksi ja alkaa vasta sitten tekemään. Välillä tosin kaverien keskuudessa,kun ne jutteleen jostain ihan muusta,niin menee sivu suun koko asia. Tämä taito on tullut oppimisen kautta. -Minulle siis!

3.Uskallus

Se,että uskaltaa tehdä,tai kysyä ja että "viitsii" tehdä jotain,niin siitä voisi kai myös sanoa,että on reipas. Itse en ole ikinä vierastanut asioita.-Paitsi pienenä itkin jokaisesta vastaan tulevasta henkilöstä!:D Olen pienestä asti kuljeskellut poikien mukana,joten pojille puhuminen ei ole minulle probleema.Eikä myöskään tunnilla apua kysyminen.  Kaikki sujuu niin luonnostaan. 
4.Hyväksyn itseni

Olen sujut oman vartaloni kanssa ja osaan arvostaa itseäni, kuten myöös pyytää apua. En halua käyttää jokaista päivää viikosta lenkkeilemiseen ja lihaskuntoon. En tarvitse kesäkuntoa. Pystyn ilmaisemaan asiat siten,miten ne oikeasti ovat, enkä kiertele ja vältä niiden sanomista. En häpeä itseäni,jos sanon väärin,tai jos paidassani on likaa. Ne ovat ok mulle,kai myös teille?
5.Nautin

Viides hyvä piirre minussa on,että osaan nauttia. Nautin joka hetkestä,olen nautiskelija. En murehdi tai stressaa tapaamisia,vaan ajattelen,että jos ei nappaa,niin sitten jatketaan vain elämässä eteenpäin. En mieti elämän pikku seikkoja,enkä tulevaisuuden murheita. Olen nähnyt liian monta vakavaa tautia,joten nautin aina,kun olen terve. Katselen ympärilleni,ja mietin,miten voin ansaita tämän kaiken. Miten?

Löytyikö sulta samoja piirteitä,kun multa? Tuliko sellainen olo,että olisin leuhka.Itselle ainakin tätä kirjoittaessa.pistän haasteen kiertämään kaikille,jotka ovat tämän lukeneet! Anna mielen virrata ja keksi tai pyydä kaveria nimeämään viisi hyvää puolta itsessäsi! :)


JOS OLETTE VASTANNEET HAASTEESEENI,NIIN LINKKAILKAA POSTAUSTANNE KOMMENTTIKENTTÄÄN,NIITÄ OLISI MUKAVA LUKEA!:)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti